Szukanie miłości a czekanie na miłość

Vicky Courtney | Ślub-bez ślubu

Istnieje subtelna różnica pomiędzy polowaniem na męża a siedzeniem w domu i czekaniem, aż ów przyszły mąż zastuka do naszych drzwi.

 

Trudno jest mi ciągle gryźć się w język, kiedy rozmawiam ze znajomymi chrześcijankami (wiele z nich skończyło już 30 lat), które użalają się nad swoim statusem singielek, a po chwili mówią mi, że chodzą do kościołów, w których nie ma specjalnych grup dla samotnych osób, że weekendy spędzają ze swoimi koleżankami, a na dodatek nie robią nic lub prawie nic, by integrować się z ludźmi w kościelnych grupach koedukacyjnych. Swoje lamenty kończą zdaniem: „No cóż, widocznie Bóg w odpowiednim momencie ześle mi idealnego kandydata na męża i postawi go przed moimi drzwiami”. Czasami nawet porównują swoją filozofię „siedzieć i czekać” do biblijnych przypowieści, takich jak ta w Księdze Rodzaju, gdzie Bóg specjalnie sprawił, by Jakub i Rachela spotkali się przy źródle podczas pojenia owiec (Rdz 29,9).

Bez wątpienia Bóg potrafi dokonywać cudów, ale czy nie jest lekką bezczelnością oczekiwać od Niego, że w naszym przypadku też zainterweniuje? Nie zapominajmy bowiem o innym fragmencie Pisma Świętego, w Księdze Rut, kiedy Noemi sama odgrywa rolę swatki i swata swoją owdowiałą synową Rut z mężczyzną imieniem Booz. Noemi powiada: „Umyj się i namaść, nałóż na siebie swój płaszcz i zejdź na klepisko, ale nie daj się jemu poznać, dopóki nie skończy jeść i pić. A kiedy się położy, ty zauważywszy miejsce jego spoczynku, wyjdziesz, odkryjesz miejsce przy jego nogach i położysz się, a on sam wskaże ci, co masz czynić” (Rt 3,3-4). Dzięki temu, że Rut zastosowała się do zaleceń teściowej, ona i Booz zostają małżeństwem.

Istnieje subtelna różnica pomiędzy polowaniem na męża a siedzeniem w domu i czekaniem, aż ów przyszły mąż zastuka do naszych drzwi. Dawn Eden w Dreszczu czystości daje taką oto mądrą radę samotnym kobietom: „To oczywiste, że jeśli chcesz spotkać swojego przyszłego męża, musisz wyjść z domu” [Dawn Eden, The Thrill of the Chaste: Finding Fulfillment While Kemping Your Clothes On, s. 133]. Gdy chcesz mieć nowy samochód, idziesz tam, gdzie sprzedają nowe samochody. Gdy chcesz spotkać wierzących kawalerów, idziesz tam, gdzie są wierzący kawalerowie. Jeśli Bóg chce, abyś pozostała w swoim kościele, w którym nie ma specjalnych grup dla samotnych, to musisz znaleźć inny sposób na spotykanie się z samotnymi osobami, które również szukają towarzystwa.

Bynajmniej nie sugeruję, że powinnyśmy w sferze małżeństwa manipulować przy woli Boga i Jego wyczuciu odpowiedniego momentu. W przypadku niektórych dziewcząt wola boska będzie taka, żeby nie wychodziły za mąż. W przypadku innych Bóg może chcieć opóźnić wyjście za mąż. Nasze córki muszą wiedzieć, że Bóg zawsze wie, co jest dla nas najlepsze i także w sprawie małżeństwa powinny się zdać na Jego wyczucie czasu, a nie na swoje. Pismo Święte przypomina nam: „Nie bierzcie więc wzoru z tego świata, lecz przemieniajcie się przez odnawianie umysłu, abyście umieli rozpoznać, jaka jest wola Boża: co jest dobre, co Bogu przyjemne i co doskonałe” (Rz 12,2). Niezależnie od tego, czy Bóg zechce ofiarować naszej córce małżeństwo, czy też nie, musi ona wiedzieć, że najważniejszą relacją w jej życiu jest związek z Jezusem Chrystusem. Kiedy skupi się na Nim, wszystko dobrze się ułoży. Może wyjdzie w przyszłości za mąż, a może nie, lecz jeśli wpatruje się w Jezusa i jeśli jej serce bije przede wszystkim dla Niego, ta kwestia nie będzie miała dla niej znaczenia.

Czytaj dalej>>>

Za: Rozmowy z córką

Copyright © by Vocatio

Udostępnij w : Wyślij znajomemu

Ostatni komentarz:

Ehh
Jestem co prawda ejszcze mloda. Ale widac, ze artykol pisal albo ksiadz, albo osoba sama bedaca w zwiazku. Takim osobom latwo tak pisac.Wiele osob szuka, a nie znajduje. Wiec nigdy ma gwaranji.
Ona
Dodaj komentarz

Tytuł

Podpis

Treść




Partner serwisu Rodzina:

SKOK

Partnerzy naukowi:

WSB-NLU
Centrum JP2

Partner fundacji:

Bank PEKAO SA


Patroni:

PC World Komputer Przewodnik Katolicki

Wsparcie modlitewne:

Karmelitanki Bose


© Fundacja "Opoka" 1997-2011